سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

بر مزار بانوی پر مهر کتابداری ایران

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۳ ق.ظ


به گزارش لیزنا، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به  مناسبت چهلمین روز درگذشت بانوی پر مهر کتابداری ایران یادداشتی منتشر کرده است و در آن برگزاری مراسم یادبود بانو پوراندخت سلطانی را در روز پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ در بهشت زهرا اعلام کرده است.

 

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به  مناسبت چهلمین روز درگذشت این بانوی کتابداری ایران ۲۶ آذر ساعت ۱۰ صبح برمزار شریف وی مراسمی به یاد ایشان برگزار می‌کند.

 

این مراسم روز پنجشنبه ۲۶ آذر ماه در بهشت زهرا، قطعه نام آوران (۲۵۵)، ردیف ۳۷، شماره یک برگزار می شود.

 

متن یادداشت انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به شرح زیر است:

 

"خیلی زود گذشت،‌ خیلی زود می‌گذرد، به چهلمین روز درگذشت بانوی پر مهر کتابداری ایران نزدیک می‌شویم. این را خبرها و یادداشت‌ها و مراسمی که در راه استدرگوش ما یادآوری می‌کنند، ‌هر چند که دوست نداریم برای خود تکرار کنیم که پوری سلطانی سی و چند روز است که بین ما نیست.

 

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق           ثبت است بر جریده عالم دوام ما

 

این شعر را دوست داریم و به آن باور داریم. باور داریم که پوری سلطانی تداوم دارد،‌ هر روز با ما است و در همه احوال در کتابداری ایران حضور داشته،‌ دارد و خواهد داشت. او انسانی به تمام معنا،‌ انسان دوستی بزرگ، ‌عاشقی تمام عیار و کتابداری فرهیخته بود که از جان خود کتابداری ایران را بارور کرد. نهالی نازک و نحیف که از عشق پاک خود آن را آبیاری کرد تا بشکفد و ببالد تا اکنون که به مدد او و دوستانش و تربیت شدگانش، جایگاهی برای خود دارد که همه ما در آن جایگاه نفس می کشیم و کار و زندگی می‌کنیم و بر آثار او تکیه داریم،‌ تکیه گاهی بس محکم و کارا.


پوری سلطانی همه چیز را سازمان داد و در دسترس گذاشت، "هنر عشق ورزیدن" را در دسترس همه قرار داد تا شیفتگان، پای در راه بگذارند، و خود الگویی بود بی نظیر که همواره در جستجو بود و هیچ خار و خسی نتوانست مانعی بر راههایی که او قصد کرد و طی کرد باشد. راهش پر دوام باد.   

 

پوری سلطانی همیشه با ما و در قلب ماست و کتابداری ایران خود را رهین تلاش‌های بی مزد و منت او می‌داند.

 

به این مناسبت روز پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح برمزار شریفش گرد خواهیم آمد تا با تقدیم شاخه گلی یادش را گرامی داریم. از همه عزیزانی که مایلند که در این مراسم همراه انجمن باشند، دعوت می کنیم که در وقت گفته شده در بهشت زهرا، قطعه نام آوران (۲۵۵)، ردیف ۳۷، شماره یک حضور به همرسانند. "

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">