سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

مردمانی که منقرض شدند

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

سال ها بعد از مردمانی سخن خواهند گفت که یکی از دلایل انقراضشان ترسیدن از آبروریزی بود. کشوری که دوست نداشت از آسیب های اجتماعیش آماری منتشر کند، مبادا که دشمن بفهمد. و همین شد که در دریایی از اعتیاد، فحشا، ایدز و.. غرق شد و خودش هم نفهمید چطور.

سال ها بعد از مردمانی سخن خواهند گفت که منقرض شدند از بی آبی. در تاریخچه شان نوشته خواهد شد: «با اینکه سال های زیادی از خشک بودن سرزمینشان و در حال اتمام بودن منابع آبی شان خبر داشتند اما مانند یکی از پرآب ترین کشورهای جهان آب مصرف می کردند. مردم این سرزمین حساسیت ویژه ای روی میکروب و تمیزی داشتند و چند برابر مردمان دیگرسرزمین ها برای شستشو از آب استفاده می کردند. ساعت ها در حمام می ماندند و از آب به عنوان جارویی برای برگ ها استفاده می کردند. این مردمان عجیب با وجود اینکه می دانستند خورشید میزان زیادی از آب های سطحیشان را تبخیر می کند و دریاچه ها و رودخانه هایشان در حال از بین رفتن است، مدام سد می ساختند و با وجود اینکه می دانستند پایتختشان در حال نشست است و حتی روی گسل های مرگبار قرار دارد از ساخت و سازهای بزرگ و خالی کردن سفره های زیرزمینی دست نمی کشیدند. آنها واقعن مردمان عجیبی بودند. هنوز علم ما آنقدر پیشرفت نکرده است که از انگیزه های آنان با خبر شویم و بفهمیم چرا با دست خود، خود را از بین بردند.»



نظرات  (۴)

:-( :-\
یه دلیلشم نفهمیدن خود مردمه! یعنی رسانه و دولت نمیخواد مردم بفهمن که دقیقا خطر کجاست؟ تا کجا رفتیم توی مرداب؟!
گاهی فقط یه هشدار ی تبلیغی میدن که توی آمار فعالیت های خودشون در اون زمینه اعلام بکنن! :-\
پاسخ:
به نظرم ماجرای محیط زیست مردم و دولت نداره. هردو به یه اندازه نمی خوان بفهمن. وگرنه الان کی هست که ندونه کم آبیه؟ تو عصر اینترنت.
۰۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۰۷ مهدی بردیا
این مردمان با چشمان باز میمیرند...
چقدر ترسناک بود..
پاسخ:
ترسناک هست!
عاریایی ها رو دست کم نگیر. فرزندان کوروش و داریوش کم میشن ولی به کل منقرض نمیشن. جمع میشن میرن یه جای دیگه اونجا رو آباد میکنن.
پاسخ:
اینبار فکر نکنم جایی برای اباد شدن بمونه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">