سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

از قانون هایی که باید بگذارند

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۳۰ ب.ظ

یک قانونی باید بگذراند برای همه نماینده ها، دولتی‌ها، وکلا، وزرا، حضرات، و همه این دوستانی که نفسشان از جای گرم بلند می شود و جیبشان به پول نفت و مالیات ما وصل است. این دوستان باید ملزم شوند به رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی. مطمئنم از فردایش خیلی چیزها تغییر می کند. اما خوب سوال این است که کی این قانون را تصویب کند؟ مثل این ماجرای شفاف سازی حقوق هاست، یا شفافیت آرا و مثال‌های دیگری که ذهنم یاری نمی‌کند. ولی مهم تر این است که مطالبه‌اش به  وجود بیاید. این روزها که مردم در مترو و اتوبوس به قولی فشار قبر را تجربه می کنند شاید بیشتر حساس شوند به اتومبیل هایی با چراغ  ال‌ای‌دی دار جلوی شیشه شان که بی بازخواست از خط بی‌آر‌تی عبور می‌کنند یا وضعیت حمل و نقل عمومی. بماند که مردم فعلا از غم و عصبانیت خشمشان را سر هم خالی می‌کنند. اما کم کم این خشم راهش را پیدا می کند به سمت کسانی که باید.

نظرات  (۲)

۰۵ آذر ۹۸ ، ۱۸:۱۷ مصطفا موسوی

کاش هیچ خشمی به هیچ سمتی راه پیدا نکنه

ولی این پیشنهادتون برای مرحله های بعدی بازیه! توی این مرحله ای که هستیم چیزای خیلی ساده تر د ابتدایی تر ازشون میخوایم و گیم اور میشن! 

پاسخ:
خشم از بین نمی ره. به یه سمتی می ره به هر حال.
درباره مطالبات هم به نظرم ما باید کار خودمون رو بکنیم. بنویسیم، بگیم، حرف بزنیم. راه دیگه ای من که نمی بینم جلوی خودم. هر چی دست برداریم از مطالبه گری بدتره. اینو اونا شاید نفهمن ولی ما می فهمیم. هر چی فضاها رو ببندن راه برای خشونت و افراطی گری بیشتر باز می شه. خشم بیشتر انباشته می شه.  باید تلاش کنیم همچنان راه درست تر رو بریم. یه راه مسالمت آمیزتر باز کنیم برای این خشم. یه کورسوی امید باز کنیم برا اینهمه ناامید. خودمم جزو همین وضعیتم ولی نمی خوام تو این وضع بمونم. 
۰۶ آذر ۹۸ ، ۱۱:۱۴ مجله اینترنتی چفچفک

باش بشین تا تو خواب !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">