سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

مگس سفید

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۲ ق.ظ



درباره مگس های سفید تیترهای زیادی به چشمم خورده بود ولی هیچوقت خوب نخوانده بودمشان. انقدر می دانستم که حشراتی هستند که در تهران زیاد شده اند ولی شاید چون بهشان بر نخورده بودم همیشه این خبرها را سرسری نگاه انداخته بودم و رد شده بودم. دیروز تازه متوجه عمق فاجعه شدم، وقتی که در سیدخندان سوار تاکسی شدم و تا خود ولیعصر با چشم دیدم که موجودات ریز سفیدی به شیشه پنجره چسبیده اند و تعدادشان هم کم نیست. تازه متوجه شدم من اینها را قبلن هم دیده بودم اما فکر می کردم پشه هایی هستند که اتفاقی جلوی راهم سبز شده اند غافل از اینکه اینها همان مگس های سفید بودند.


اینطور که از خبرها بر می آید این مگس ها به دلیل استفاده زیاد از آفت کش ها و از بین رفتن حشراتی که به طور طبیعی دشمن مگس سفید بوده اند مثل زنبورها و کفشدوزک ها، زیاد شده اند. البته سوالی که برای من به وجود آمده این است که چرا در بعضی از مناطق تهران مثل منطقه 6 حضورشان فعال تر است؟ 


اگر دقت کنید این روزها روی بعضی درخت های تهران نوارهای زرد رنگ می بینید. این نوارها هم برای مقابله با مگس سفید استفاده می شوند. مگس سفید به رنگ زرد علاقه دارد و این نوارها چسبناک هستند و تله ای برای این حشرات، اما به نظر می رسد این نوارها به تنهایی برای مقابله با این حجم از مگس های سفید کافی نباشد.


لینک های مرتبط:

مبارزه غیرشیمیایی برای مگس های سفید پایتخت باید توسعه یابد


اظهارات خضری درباره مگس سفید


توصیه وزارت بهداشت در پی طغیان مگس سفید


دلیل هجوم مگس های سفید

نظرات  (۵)

چه عجیب!
منم تاحالا این مگسا رو ندیدم
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۵:۳۵ فاطیما کیان
درخواست عمومی جهت لغو نیاز زنان به اذن شوهر برای خروج از کشور

https://docs.google.com/forms/d/1Y-PSAII-wD9j-P58EZUVXvbr-xoxUbypj54HeLt76ws/viewform
تو این چند روزی که تهران بودم این پدیده رو زیاد دیدم.فکر کردم این موجودات توی تهران عادیه
پاسخ:
عادیه گویا!
با آووکادو که کاری ندارن؟؟!
مگسن اینا؟ من چیزی در موردشون نشنیده بودم. اصولن هر وقت سمت دانشگاه میرم و میام انقد زیادن که احساس میکنم اگر دهنمو باز کنم ممکنه چن تاشونو قورت بدم!
پاسخ:
آره متاسفانه زیاد شدن خیلی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">