سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

کفشدوزک

شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵ ق.ظ

می خواهم شما را با یک فروشگاه جالب آشنا کنم. این فروشگاه کوچک چوبی در کنار باغ موزه سینما یا همان عمارت باغ فردوس یا کاخ محمدیه واقع شده و غیر از اینکه می توانید در آن حوالی قدم بزنید و از زیبایی عمارت و خیابان ولیعصر لذت ببرید، می توانید محصولات سالم وطبیعی، بدون سم و کود شیمیایی، که اکثرن در روستا تولید شده اند را خریداری کنید.



حبوبات بومی، بدون سم و کود شیمیایی


اگر می خواهید سبزی خشک، سرکه، ترشی، مربا، انواع دمنوش، ادویه و محصولاتی از این دست را خریداری کنید سری به کفشدوزک بزنید.




غرفه دیگر کفشدوزک در سمت دیگر عمارت، دست ساخته های روستایی و عشایر مانند انواع عروسک، سفال و بافته هایی مثل گلیم و پته را در خود جای داده که می توانید برای خودتان یا به عنوان سوغاتی و هدیه برای دوستانتان خریداری کنید. همچنین جانداران در معرض انقراض ایران نیز به صورت عروسک های دست ساخت در این فروشگاه وجود دارند، جاندارانی مثل لاکپشت پوزه عقابی، سمندر امپراطور و فک خزری.




جریان از این قرار است که گاهی جوامع محلی به دلیل سخت شدن معیشت در روستاها و عشایر برای گذران زندگی دست به تخریب محیط زیست می زنند  مثلن درخت ها را قطع می کنند یا گونه هایی از جانداران را شکار می کنند و از بین می برند. همین طور بسیاری از آنها به دنبال خارج شدن از روستاها و آمدن به شهرها هستند. به همین دلیل فروشگاهی مانند کفشدوزک یا موسسه ای مانند آوای طبیعت پایدار به دنبال توانمندسازی روستاییان با ایجاد معیشت های جایگزین هستند. این دوستان میان مردم جوامع محلی می روند و در میان آنچه آنها از قبل داشته اند به دنبال محصولات یا صنایع دستی می گردند که ارزش کاربردی و اقتصادی داشته باشد و سعی می کنند با حفظ اصالت اثر به فروشش کمک کنند.




 در واقع شما با خرید این محصولات به محیط زیست ایران، معیشت جوامع محلی و توسعه پایدار کمک می کنید و البته محصولات سالم و ارگانیک می خورید که به سلامت خودتان کمک می کند.


صفحه اینستاگرام کفشدوزک 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">