سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

آدم ها

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

 آن هنگام که مشغول گریه برای حسین ها یا درود فرستادن بر کوروش ها هستند،  حسین ها و کوروش های زنده را در کنار خود نمی بینند. نه دستی برای یاری شان دراز می کنند و نه می فهمند که باید قدرشان را دانست. شاید هزار سال بعد مردمان دیگری برای حسین های امروز سینه چاک کنند و قدر کوروش های امروز را بفهمند.


همیشه از روزگار عقبیم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۶

نظرات  (۲)

سورمه جان ممنون بابت معرفی کفشدوزک. خیلی جالب بود و هفته قبل می خواستیم بریم ببینیم که سرماخوردگی امان نداد. این آخر هفته قراره من و دوستم بریم ازشون خرید کنیم. در مورد خانوم های شاغل که بچه هم دارند من راه حلی به ذهنم نمیرسه و به نظرم همونطور که خودت هم اشاره کردی نگاه از بالا باید تغییر کنه اونم توی این شرایط که دادشون در اومده که رشد جمعیت پایینه و این حرفا. منتها برخورد خیلی از مدیران کلان مملکتی با مسائلی از این قبیل حذفی بوده و هست. تا بحث اشتغال خانومها مطرح میشه سریعا می گن اگه خانومها نیان سرکار هم بهتر بچه داری می کنن و هم مشکل اشتغال آقایون حل میشه! یعنی رسما حق و حقوق یه عده رو ازشون می گیرن که مشکل یه عده دیگری رو حل کنند غافل از اینکه اگر فقط از جنبه اقتصادی به مساله اشتغال زنان نگاه کنیم باز هم درصد بالایی از خانواده های همین  زنان شاغل نیاز مبرمی به حقوق آنها دارند. یاد فیلم Made in Dagenham  افتادم که در مورد زنان دوزنده ای که برای کمپانی فورد کار می کردند و اعتصاب اونها در سال 1968 هستش. هنوز راه درازی برای زنان توی همه دنیا در پیشه،  ولی برای جا انداختن نگاه زنانه در ساختار اقتصادی اجتماعی ما این راه طولانی تر و دشوار تر از کشورهای جهان اول هم خواهد بود.

پاسخ:
خوشحالم که از کفشدوزک خوشت اومده.

درباره زنان امیدوارم قبل از هر چیز خودشون به حقوق خودشون پی ببرن. بعدش کارهای بیشتری میشه کرد.

دیدن مستند

Makers: Women Who Make America

هم خیلی چیزها بهم فهموند. خوشبینی زنان فمینیست نسل قبل در آمریکا با وجود تمام شکست هایی که خورده بودند، اینو بهم فهموند که باید همه سعیمون رو برای شکستن کلیشه های منفی رایج بکنیم و این رو هم بپذیریم که راه طولانی و دشواری در پیش داریم و نباید انتظار داشته باشیم که توی یه بازه کوتاه به نتیجه برسیم. همینکه به مسائل و مشکلات زنان شاغل می پردازی و دنبال راه چاره هستی نشون میده که نصف راه رو اومدی و این روزا بلاگ های بعضی از زنان ایرانی مثل تو رو که می خونم هم خوشحال میشم که تنها نیستم و هم امیدوار به تغییر.

پاسخ:
سلام
منم از داشتن خواننده هایی مثل تو خیلی خوشحالم
امیدوارم واقعن امیدی به تغییر باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">