سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

از قانون

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۵۲ ب.ظ

از اینترنت شماره ای پیدا کردم برای مشاوره حقوقی رایگان. زنگ زدم. پرسیدم اگر دختری 30 ساله را پدر یا برادرشدر خانه زندانی کنند یا محدودیت های زیادی برایش قائل شوند چه کار می تواند بکند. گفتند هیچکار. قانونی در این مورد نداریم. می تواند برود تنها زندگی کند و اگر بعد برایش مزاحمت ایجاد کردند به جرم ایجاد مزاحمت می تواند شکایت کند.
چطور می شود درباره زندانی کردن آدم ها در خانه قانونی نداشته باشیم؟

نظرات  (۴)

موضوع اینه که دختر و همسر و خواهر در مواجه پدر(جد پدری) شوهر برادر باشن، از نظر قانونی آدم محسوب نمیشن. زن توی شرع تحت عنوان ناموس طبقه بندی میشه و جز اموال و در مالکیت مرد ه(پسر هم تا قبل از بلوغ همین شرایط رو داره.). قانون ما رو هم مطابق با شرع نوشتن.
حتی اگه جدا زندگی کنه هم بازم در صورت مزاحمت پدر و برادر نمیشه اقدام خاصی کرد. حتی تا جایی که میدونم اونها میتونن برن شکایت کنن و قانون دختر رو مجبور کنه به برگشتن به خونه پدری.

پاسخ:
نه گویا بعد از سن قانونی اگر مجرد باشید می تونید تنها زندگی کنید و در صورت مزاحمت پدز و برادر ازشون شکایت کنید و پیگیری می شه ولی اگه متاهل باشید نه. شوهر حق بیشتری داره. البته تا قبل از 18 سالگی چه دختر و چه پسر اگر به دست پدر و جد پدری کشته هم بشن خیلی اتفاق خاصی برای این دوستان نمیفته، نهایتن 2تا5سال زندان.
مشکلات زیاده. قتل های ناموسی به همین دلایل وجود داره یا همین اسیدپاشی دلیلش همین بی صدا بودن قانون و کور بودنش درباره مسئله زنانه. ایشالا درست می شه. باید مردم بخوان تا درست شه. بعضیا هم مثل این دوست دیگه که کامنت گذاشته در عوالم دیگری هستن کلن.
مهمی  برای پدرت /مهمی که میپرسه ازت کجا رفتی؟ کجا میخوای بری؟
خوشحال باش واسه بهترین  کسی که هیچ وقت شبیهشو حتی دیگه پیدا نمیکنی مهمی/بابای  هر کسی تکه اینو هیچ وقت یادت نره.
پاسخ:
بامزه بود
۰۳ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۲۰ فاطیما کیان
رها فازت چیه ؟ سورمه متاهله ! بعد هم اینکه از جنس زنی و زن ها رو درک نمیکنی برای شاخ داره اصلا ! بعد خنده دار تر این که ادرس وبلاگ سورمه رو توی ادرس خودت وارد کردی ! خدایا :))

این بین کامنت رها برام جالب بود. این خودمون هستیم که به اسم دوست داشتن خودمون رو استثمار میکنیم. چند روز پیش داشتم از ویژگی خوب مردی که باهاش آشنا شدم میگفتم، اینکه وقتی حتی از تماسم با پسری ناراضیه میگه اما به خودش اجازه دخالت نمیده. در جواب دوستم گفت این نشونه اهمیت ندادنه! پسری که که غیرت! داره دوستت داره!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">