سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

از تاریخ

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۳ ق.ظ

هنگامى که بلاش ساسانی (٤٨٨-٤٨٤ میلادی) تصمیم به ایجاد حمام هاى عمومى مى گیرد با مخالفت شدید بزرگان دین رو به رو مى شود. زیرا این کار را بی حرمتى به دین مى شمردند.

از کتاب معماری ایران و جهان در سپهر فرهنگ ایران، دکتر نوری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۹

نظرات  (۲)

۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۶ محسن رجب پور
واقعاً؟!
من همیشه فکر میکنم باید چگونه باشیم تا بعدها متحجر نامیده نشویم.
به نظرتان چگونه ممکن است/
پاسخ:
فکر می کنم جوابش در پذیرش تازه ها و تفاوت ها باشد. البته در حرف راحت است به خصوص ما که اکثرمان در خانواده هایی پر از باید و نباید بزرگ می شویم و جامعه هم که...
اما اگر همه آدم ها مدام ذهنیاتشان را رصد می کردند می فهمیدند آنچه را که اعتقاد خود می دانند واقعا اعتقاد خودشان است یا نه؟
راستش برعکس چیزی که  در مدرسه ازمان خواستند من فکر می کنم کلید متحجر نبودن پرسش است، شک است، تفکر انتقادی است. باید مدام پرسید چرا؟ وگرنه ممکن است بدون اینکه حتی بفهمیم روزی منقرض شویم.
۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۷ شهریار سفرنویس
عین واقعیت است
مثل وقتی که می خواستند خزینه را بردارند و حزب خزینه شکل گرفت
پاسخ:
و تاریخ مدام تکرار می شه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">