سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

از عاقلانه ها

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۴۱ ق.ظ

دادستان کل کشور گفته مشکلی که مردم محترم باید توجه می‌کردند و نکردند، این است که وقتی یک موسسه پولی ۳۰ تا ۴۰ درصد سود می‌دهد، مردم باید ببینند آیا این عاقلانه است یا نه؟
با این اظهارنظرها نمی دانم چطور مسئولین از اعتراضات متعجب می شوند یا وقتی گالوپ ما را خشمگین ترین مردم می داند می گویند توطئه ای در کار است. خوب الان این جمله چطور ممکن است مردم را عصبانی نکند؟ انگار خطاب به مردمی گفته شده که ساکن ایران نیستند و ساز و کارهای این سرزمین را نمی شناسند. 
به قول بازیگر سریال خوب بد جلف، «دیگه اینو همه می دونن» که در ایران نمی شود به راحتی کار اقتصادی یا مالی انجام داد بدون اینکه از چند جا مجوز نداشته باشی یا حساب پس ندهی. باید مالیات و عوارض و رشوه پرداخت کنی، به اماکن و هزارجای دیگر حساب پس بدهی تا شاید بگذارند کارت را بکنی. اگر هیچکدام از این کارها را نمی کنی و پول  در می آوری یا از رانت خاصی برخورداری یا غیرقانونی اعلام خواهی شد و اگر هم بتوانی تا مدتی زیرزمینی به فعالیتت ادامه دهی سیستم تمام تلاشش را برای نابودی تو به کار خواهد گرفت. مثال هایش هم در این سال ها دیده اند و دیده ایم. یکی از دم دستی ترینشان گلدکوئست و شرکت های هرمی بودند که سیستم تا نابودی کاملشان از پای ننشست و بعد از چند سال که با شرایطی جدید (که آن پرداخت ها تویش مسستر است) برخی شرکت های هرمی را بالاخره قانونی اعلام کرد. سرزمینی که بورسش دستکاری می شود و تمام زیر و بم اقتصادش دستکاری شده است چطور ممکن است موسسات مالی اعتباریش از دیدرسش خارج شده باشند و هیچ نظارتی روی آنها  وجود نداشته باشد و حالا توپ را بیندازند توی زمین مردم که «آیا عاقلانه است؟» 
آنچه عاقلانه نیست سیستمی است که آنقدر فساد درش قوی شده که دیگر خودش هم نمی تواند از پس خودش بربیاید. آنچه عاقلانه نیست طرز حرف زدن مسئولین است که پر از تحقیر و بی مسئولیتی و بی کفایتی است.

نظرات  (۳)

۱۵ بهمن ۹۶ ، ۰۲:۵۵ خانه سلامتی
راست گفته.بعضی سود ها عقلانی نیست 
حتی اگه مردم ندیدند که عاقلانه هست یا نه، خود مسئولان چرا ندیدند؟؟؟ در ثانی اساسا چرا بانک مرکزی به چنین موسساتی اجازه فعالیت داد، اینجا هم بانک مرکزی غافلگیر شده بود؟؟؟؟؟
پاسخ:
چالبه که تو خیلی آزادی های شخصی حکومت جای مردم فکر می کنه که چی عاقلانه است و چی نیست ولی اینجور موقع ها مردم خودشون باید عاقل باشن.
همه چیز این مملکت عجیب و غریبه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">