سورمه

سورمه
سورمه نام شخصیت زنِ کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی است که من اینجا آن را قرض می گیرم.
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

زیرنویس انگلیسی برای فیلم های ایرانی

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۰۴ ق.ظ

چند مهمان خارجی داشتیم که چیزی به انتهای سفرشان نمانده بود. آمده بودند برای قرارهای تجاری و شرکت در یک نمایشگاه. فکر کردیم چی بهشان هدیه بدهیم. به فکر فیلم ایرانی افتادیم. رفتیم یکی از بهترین فروشگاه های فیلم که همیشه خوش اخلاق و همراهند و حسابی اهل راهنمایی. بهشان ماجرا را گفتیم. دنبال فیلمی بودیم که غیر از خوب بودن فیلم، به تماشاگر حس خوب بدهد. اما مساله ای که بهش فکر نکرده بودیم زیرنویس انگلیسی بود. برایمان عجیب و ناراحت کننده بود که بسیاری از فیلم های خوب ما که با خودشان کلی حس خوب ایرانی دارند و حتی در جشنواره های مختلف دنیا شرکت کرده اند و جایزه برده اند زیرنویس انگلیسی ندارند. فیلم های قدیمی تر که هیچ، اصلا حرفش را نزنید. همین چند فیلمی هم که زیر نویس دارند متعلق به چندسال اخیرند. خلاصه فیلم های ما محدود شد به فیلم زیرنویس دارِ حس خوب دهنده!

نتیجه این شد که آواز گنجشکها، جدای نادر از سیمین، گذشته و در دنیای تو ساعت چند است را خریدیم به علاوه مجموعه فوق العاده ایرانگرد.

امیدوارم این وضعیت تغییر کند. غیر از اینها فهمیدیم که بعضی از فیلم های سینمای خانگی ممکن است دیگر هرگز تولید نشوند مثل فیلم خوب حوض نقاشی.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۹

نظرات  (۲)

دقیقا مثل همین لحظه من که دنبال فیلم خوب با زیرنویس انگلیسی برای دو دوست بودم اما غافل از اینکه چنین چیزی وجود ندارد!
حتی برای فیلمی مثل مادر....
پاسخ:
متاسفانه... خیلی هم ناراحت کننده است به نظرم
سلام و خسته نباشید با توجه به این مشکل زیرنویس فیلمهای ایرانی که اکثرا زیرنویس هم ندارند به هیچ زبانی من شروع به نوشتن زیرنویس فارسی برای فیلمهای ایرانی کردم برای ناشنوایان و خوبی اش اینه که کشورهای دیگه هم میتونند این زیرنویس ها رو بگیرند و به زبان خودشون ترجمه کنند مشکل اینجاست که من احتیاج به دستیار دارم که مهارت یافتن زیرنویس از سایتها باشه که اگر فیلمی زیرنویس داره دیگر ما درست نکنیم کسانی که علاقمند به این کار چه در زمینه زیرنویس برای فیلمهای فارسی چه در زمینه فیلمهای خارجی و ترجمه دارند به ما ملحق شند تا این مشکلم رفع بشه ممنون         https://t.me/joinchat/GWMeID9IfZuuJK5ZWmxw7w

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">